Geplaatst op Geef een reactie

Praktische tips om de doelgroepen te bereiken via LinkedIn

Als je specifieke doelgroepen in B2B-marketing wilt bereiken, kun je LinkedIn adverteren proberen. Het advertentie platform lijkt sterk op facebook adverteren en qua potentieel bereik sterk op elkaar, maar verschillen in hun instelmogelijkheden en advertentie-indelingen. In dit artikel leer je handige praktische tips om jouw exacte doelgroep te vinden en aan te spreken.

De juiste opzet van een doelgroep

De hele campagne staat en valt met de selectie van de juiste doelgroep. LinkedIn adverteren biedt veel targeting opties op basis van bedrijf, functie en interesses/ groepslidmaatschap. Dit kan bijvoorbeeld de doelgroep zijn voor jouw dienst, die gericht is op het management van grotere bedrijven in de financiële sector.

Tip 1: Test doelgroepen van verschillende groottes

Hoewel LinkedIn grotere doelgroepen van minimaal 1 miljoen aanbeveelt en ook doelgroepsjablonen aanbiedt, hebben we met hele kleine doelgroepgroottes zoals 100.000+ nog betere resultaten kunnen behalen. Dus als je het precies wilt weten, is het beter om meerdere doelgroepen met verschillende limieten te testen.

Als we kijken naar de voorbeelddoelgroep op de foto, dan zou men daar ook kleinere doelgroepen uit kunnen creëren, b.v. alleen de directeuren of alleen de ondernemers in deze bedrijfstakken grijpen in.

Tip 2: Bewaar en geef de juiste naam

LinkedIn adverteren biedt de functie om doelgroepen op te slaan en te benoemen. Probeer de naam van de doelgroep zo nauwkeurig mogelijk te geven, zodat je later weet welke parameters deze bevat. Datzelfde doen we met de namen van de campagnes die deze doelgroep bevatten. Zo krijg je een eerste indruk welke van de door jou gecreëerde doelgroepen beter werken op campagneniveau (groep).

Tip 3: bereik je doelgroep met het juiste advertentieformaat

Als een doelgroep helemaal niet heeft gewerkt, hoeft dat niet per se aan de doelgroep zelf te liggen. Omdat verschillende doelgroepen ook reageren op verschillende advertentieformaten. Zoals altijd geldt hier het volgende: Uitproberen en testen, maar met hersens.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *